Boka flygtaxi enkelt

KASTRUP (CPH)

Copenhagen Airport

STURUP(MMX)

Malmö Airport

Säkra resor

Erfarna taxiförare





Välj typ av resa:





OBS: Ange flygnummer, Inte bokningsnummer!





Adress








Extra utrustning


Barn i bilen


Större bagage

(GOLFBAGS, SKIDOR BARNVAGN, RULLSTOL, HUNDBUR ELLER LIKNANDE)
Välj antal:


När åker du?


Datum


Tid



Kontaktuppgifter?


Namn


Mobilnummer


E-Post


Meddelande:


Genom att boka taxi med oss så godkänner du även våra vilkor.

Kontakta oss


















Bokningsvilkor



BOKNING
Din bokning ska göras minst 2 timmar innan för att vi ska kunna garantera en taxi till dig. Om du bokar mindre än två timmar innan så är du skyldig att kontakta oss för att bekräfta tillgängligheten. Vid överbelastning eller liknande skäl kan vi komma att annullera din bokning, men då kommer vi att kontakta dig och berätta om detta så att du har god tid på dig att planera om. Vi är skyldiga att tillhandahålla tjänsten enligt din beställning och om tjänsten inte utförs i enlighet med detta så kan vi komma att ersätta dig inom rimliga gränser för extra kostnader som detta kan ha medfört för dig.

BOKNINGSBEKRÄFTELSE
Du får alltid 2 st bokningsbekräftelse när du bokar, en bekräftelse via e-post och ett via SMS. Om du inte kan se din bekräftelse borde du titta i skräpposten, den kan hamna där ibland. I fall att du inte fått bekräftelse alls så borde du omedelbart kontakta oss via kontaktformulär så åtgärdar vi detta. Det är viktigt att du informerar oss om du inte får din bokningsbekräftelse så att vi kan förebygga att något går fel.

AVBOKNING ELLER ÄNDRING
Avbokning eller ändring ska göras minst 1,5 timmar innan resans början. Detta görs alltid via kontaktformuläret som du hittar längst nere på vår hemsida. Du får alltid bekräftelse när du avbokat eller ändrat din bokning.

PRIS
Det priset som du får i din bokningsbekräftelse är priset som gäller för resan. Detta gäller om alla uppgifter som du har angivit är korrekta och att i övrigt bokningsformuläret är använd på rätt sätt. Om du ändrar din resa under resans gång så kan vi ta ut extra avgift för detta. Vi reserverar oss för tekniska fel.

STORLEKAR PÅ TAXIBILARNA
Vid bokning i formuläret väljer du vilken storlek på taxibilen som du behöver. Vi skickar den storleken som du har valt eller större. Vid tillgänglighetsbrist på de större bilarna kan vi i sällsynta fall behöva skicka två bilar till er istället, men ditt pris kommer inte att påverkas då. Det är fyra storlekar som vi erbjuder och med stigande pris i storleksordningen, där den minsta storleken är billigast och största storleken är dyrast.

STORA BAGAGE
Extra bagage eller större bagage kan kräva större bil. I större bagage räknas exempelvis golfbag, skidor, stora djurbur, barnvagn, rullstol, stora paket och liknande. Beroende på dimensionen så räcker de ibland inte att uppgradera med endast en storlek, då det kan kräva största bilen vi har. Ibland kan det även bli för stort för storbilen. Därför borde ni alltid ange mått på stora paket, stora djurbur, ovanligt stora rullstolar eller ej hopfällbara rullstolar eller rollatorer, ovanligt stora barnvagnar och liknande.

ERSÄTTNINGSKRAV
Vi är skyldiga att tillhandahålla tjänsten enligt din beställning och om tjänsten inte utförs i enlighet med detta så kan vi komma att ersätta dig inom rimliga gränser för extra kostnader som detta kan ha medfört för dig. Å andra sidan är du också som beställare skyldig att ange rätt information om din resa och vid ändring meddela oss i god tid. När du gör en beställning ingår du ett avtal och du måste meddela förändringar eller göra avbokningar minst 1,5 timmar innan. Om detta inte görs så kan vi komma att debitera dig för eventuella kostnader eller förluster. Vi kan även debitera dig för framkörning ifall du inte dyker upp på adressen som du har beställt. Det är kundens ansvar att beställa rätt storlek på bilen så att allt bagage kan få plats i bilens bagagelucka. Vi har tydligt angivit rekommenderad antal bagage per bilstorlek i bokningsformuläret. I fall att resan inte blir möjlig p g a att ni beställt för liten bil så kommer vi att debitera er för framkörning.

KUNDNÖJDHET
När du bokar en resa godkänner du även att vi kan kontakta dig via e-post eller telefonnummer för att göra en undersökning av hur du upplevde resan. Det är frivilligt att delta.

KAMPANJER
När du bokar en resa godkänner du även att vi kan kontakta dig via e-post eller telefonnummer för att informera dig om våra kampanjer. Du kan alltid avregistrera dig från detta om du inte längre önskar detta.

VÄNTETIDER
Väntetiden som ingår på vanliga adresser är 15 minuter, varav 5 fria minuter och 10 minuter med tilläg av 6 kr per minut. Därefter så kan chauffören lämna adressen och ni kommer att debiteras för framkörning samt väntetiden. Om chauffören beviljar er att dröja längre mot betalning av väntetiden så är detta en giltig överenskommelse, men är helt frivilligt för chauffören.

Väntetiden som ingår på Malmö flygplatsen är upp till 20 minuter för ankommande inrikesflyg och upp till 45 minuter för ankommande utrikesflyg. Väntetiden som ingår på Köpenhamn flygplats är upp till 45 minuter för alla ankommande flyg. Vid överträdelser gäller samma som i föregående stycket.

KONTAKTUPPGIFTER
Du är skyldig att ange rätt e-post och mobilnummer i din bokning för att din bokning ska vara giltig. Om fel uppgifter anges på både telefonnumret och e-post så så har vi rätt att avboka dig och kan även komma att spärra dig i vissa fall så att du inte kan boka igen.

FLYGNUMMER
Se till att du anger riktig flygnummer i bokningen och inte bokningsnummer från din biljett eller något annat som inte är flygnummer. Detta är viktigt för att din bokning från flygplatsen ska vara giltig. Om vi märker att flygnumret är felaktigt så kommer vi att försöka kontakta dig för att ta reda på flygnumret. Lyckas vi inte kontakta dig fram till 1,5 timme innan resan så kan vi inte räkna din bokning som giltig längre.

TIDEN DU SKA ANGE I BOKNINGEN
Tiden som ska anges om du reser från vanliga adresser är den tiden som taxin ska hämta er och börja köra. När ni bokar från flygplatser så ska flygets landningstid anges. Vi följer flygets ankomsttid och anpassar tiden till detta. Vi tar även hänsyn till om ni har incheckad bagage.

TEKNISKA FEL
Vi reserverar oss för tekniska fel i fall att de skulle uppstå och för följder av dessa fel.

BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER
Genom att godkänna våra villkor ingår du ett avtal och samtycker att vi behandlar dina uppgifter i enlighet med GDPR och Dataskyddslagen.

Vi värnar om din personliga integritet och eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd. Vi använder bara personuppgifter till de ändamål vi samlar in dem för och bara så länge det är nödvändigt för ändamålet.

Du är alltid välkommen att kontakta oss vid eventuella frågor om detta via vår kontaktformulär på hemsidan.